RUN BABY RUN: What have I done?

 photo ScreenShot2013-06-15at205135.png

Oh. Mijn. God. Wat heb ik gedaan? Ga ik op 3 november 2013 écht de marathon van New York lopen? Ik kan me er op dit moment nog heel weinig bij voorstellen. Normaal gesproken zou ik op tafels springen, gillen en zouden de tranen (van geluk) over mijn wangen rollen bij het horen dat ik naar New York ga, maar nu is het besef er gewoon nog niet. Het enige dat ik op dit moment besef is ‘OMG, ik moet 5000 euro sponsorgeld bij elkaar zien te krijgen, HELP!’.

Maar met al dat stressen over geld, zou ik bijna vergeten dat ik over 138 dagen ook nog even een marathon moet rennen. Die halve marathon deed ik een paar weken geleden zonder échte training verassend goed. Maar een marathon lopen is toch wel weer een heel ander verhaal. 42,195 kilometer doe je niet zonder intensieve training en dus zal ik de komende tijd weer keihard aan de bak moeten. En daar heb ik eigenlijk best wel weer heel veel zin in.

Of ik mijn tijd van vorig jaar (3.58.51) kan evenaren? Ik ga mijn best doen. Maar New York is in vergelijking met Amsterdam best wel pittig. Iedereen zegt dat je niet naar New York moet gaan om je PR te lopen. Ik beloof mezelf nu dan ook plechtig dat ik niet teleurgesteld zal zijn als het me niet lukt onder mijn PR te lopen (houden jullie me hier aan?). New York gaat om de ervaring.

Het parcours begint op Staten Island, waar je vrijwel gelijk een brug op gaat richting Brooklyn. Je loopt over de gehele lengte van Brooklyn, steekt dan over naar Queens, waarna je oversteekt naar Manhattan. Vervolgens loop je over 1st Avenue naar The Bronx, om daar weer om te draaien en terug naar Manhattan te gaan. De laatste vijf kilometer loop je door Central Park, waar je ook zult finishen.

Mag ik even gillen…

In mijn dromen woon ik in New York. In werkelijkheid ben ik nog nooit in New York geweest. Hoe langer ik bezig ben met dit blogje, hoe meer het tot me doordringt. Ik ga naar New York. Daar staat een punt, geen vraagteken. Het enige waar op dit moment nog een vraagteken achter staat is die 5000 euro sponsorgeld. Maar in het ergste geval, kan ik het resterende bedrag zelf nog sponsoren.

Wie komt me aanmoedigen?  Wie doneert?

Liefs,
Annemerel
Follow my blog on bloglovin

Delen:

149 Reacties

  1. juni 19, 2013 / 17:30

    Hihi ik moedig je aan van achter mijn computertje. Heeeeeel veel succes met trainen en you can do this shit ^^.

    Liefs, Mariette

  2. juni 19, 2013 / 17:38

    Ik wil je best komen aanmoedigen hoor :D. Zie zat je al bijna een vijfde hebt, gaat helemaal goed komen! Mensen krijgen vanaf morgen ook nog stufi en salaris dus.. En ik ben benieuwd wat je allemaal verzonnen hebt om nog meer bij elkaar te krijgen, bootcamps?! Hoop dat ik dan kan, liefst in Limburg of Brabant maar ben van 23 juli tot 11 augustus in Stockholm en Lapland ;-).

  3. juni 19, 2013 / 17:58

    Echt superstoer :D, succes met alle voorbereidingen!

  4. juni 19, 2013 / 18:00

    Wauw finishen in central park….

  5. M
    juni 19, 2013 / 18:10

    Ik ga zeker nog wat doneren, maar.. eerst wachten op stufi! haha

  6. Dominique
    juni 19, 2013 / 18:18

    Maak je niet druk, dat sponsorgeld krijg je wel bij elkaar! Maandag stort ik ook, als m’n stufi plus salaris weer binnen is!

  7. Dominique
    juni 19, 2013 / 18:21

    En de marathon lukt je ook zeker!

  8. juni 19, 2013 / 18:22

    Super cool! En inderdaad: niet vergeten dat er ook nog getraind moet worden!

  9. juni 19, 2013 / 18:30

    Zo gaaf! Ik ben benieuwd hoe je de stad gaat ervaren!

  10. juni 19, 2013 / 18:53

    Zo gaaf dat je dit gaat doen!

  11. laura
    juni 19, 2013 / 19:22

    Tipje boek alvast je ticket! ik werk bij een reisbureau en hoe langer je wacht hoe duurder je ticket word!

  12. juni 19, 2013 / 19:26

    Dat geld komt echt wel goed, ga jij nou maar gewoon even gillen, dansen, zingen en huilen! Dan doe ik met je mee, NY is zooo vet.

  13. juni 19, 2013 / 20:17

    Echt heel gaaf! heel veel succes met trainen

  14. Angelique
    juni 19, 2013 / 20:20

    Ik had vanmiddag een mailtje dat tickets van klm naar New York nu 408 euro zijn, als je vliegt vanaf een Duits vliegveld (korte stop in ams). Scheelt een hoop met rechtstreekse vluchten!

  15. juni 19, 2013 / 20:52

    Gaat helemaal goed komen hoor!

  16. San
    juni 19, 2013 / 21:01

    Eerlijk gezegd vind ik het een beetje raar Annemerel dat je mensen voor jouw ticket etc laat betalen, het geld gaat dus helemaal niet allemaal naar het goede doel. Dit staat nl op de site van Dance for Life:
    Als je meedoet aan de New York Marathon voor dance4life, vragen we je minimaal 5.000 euro aan sponsorgeld op te halen. Hiermee ben je meteen verzekerd van:

    Een startbewijs voor de New York Marathon
    Een retourvlucht Amsterdam – New York
    Vier overnachtingen in New York
    Een t-shirt met eigen naamsvermelding erop
    Een onvergetelijke ervaring

    • juni 19, 2013 / 21:35

      Ik neem aan (en hoop) dat ze bij Dance4life een voordelige manier van vliegen/slapen hebben? Maar ik denk dat Annemerel zelf ook wel een groot deel gaat doneren (om het idee inderdaad van haar slaapplek en vliegticket)

    • Annemerel
      Auteur
      juni 19, 2013 / 22:35

      Beste San, dat klopt inderdaad.. Dat heb ik niet duidelijk genoeg gezegd. Natuurlijk doneer ik zelf ook een gedeelte!

      • Chantal
        juni 20, 2013 / 10:34

        Maar waarom heb je dan als doel hier 5000 gesteld? Anders zou je er toch wel bij vermeld hebben dat je zelf een X aantal euro zou bijleggen? Ook ik vind ’t niet netjes dat je niet transparant bent geweest over waar ’t geld precies heen gaat. Aan je uitgavepatroon te zien heb je genoeg geld te besteden, en nou zijn hier meiden die krap zitten wel hun stufi af aan ’t wachten om jou te sponsoren omdat ze je de marathon zo graag gunnen. En natuurlijk is dat hun eigen keuze, maar ik zou het als ik jou was moeilijk vinden dat te rechtvaardigen voor mezelf. Nee, tegenvaller dit van je.

  17. juni 19, 2013 / 21:40

    Wat een gave route zeg, niet normaal. Wou dat ik het ook kon! En 4 dagen New York is gewoon echt te gek!

  18. Annesophie
    juni 19, 2013 / 23:11

    Fijn om even de rest van de info te krijgen!!
    Ik wilde gisteren nog even wat geld overboeken. Ik vind het namelijk een goed doel. Maar andere mensen voor je vlucht en hotel laten betalen. Nee, dat vind ik erg jammer.

    Misschien naïef van mij, om te denken dat het allemaal voor het goede doel is. Maar je laat je lezers dus je luxe vakantie sponsoren. Slim.
    Nadat dance4life nog zijn eigen personeel heeft betaald blijft dus nog maar een heeeel klein gedeelte over.

  19. Cris
    juni 19, 2013 / 23:17

    Hmm, ik lees nu op de website dat het 50/50 is. Dus 2500 euro voor sponsering en de andere 2500 euro voor vlucht en hotel. Vind ik behoorlijk veel, een vlucht is al te boeken voor 500 euro rechtstreeks.
    Ik wilde graag wat bij gaan dragen maar moet eerlijk gezegd wel even 2x nadenken nu.. Niks ten nadelen van jouw, ik gun het je absoluut om mee te kunnen doen maar ik vind het een beetje een rare constructie zo..

    • juni 20, 2013 / 00:32

      Je kan helaas niet rechtstreeks een startbewijs voor de marathon krijgen(kopen) en alleen via de bekende organisaties in Nederland of goede doelen?.Via loten is een mogelijkheid, maar zoals is geschreven is dat nu helemaal onmogelijk geworden door de afgelasting 2012.Als laatste kan je zelf als vrouw de erkende marathons binnen de 3 uur rennen zodat je voldoet als snelle vrouw,eventueel iemand vinden die met jou gegeven chips onder die 3 uur gaat rennen, dan heb je kans.

      Kort en bondig:
      Of je gaat via organisaties naar Newyork(kosten 7 dagen rond de 2400 euro) of je gaat via een goede doel, anders is haast niet mogelijk.

      • San
        juni 20, 2013 / 09:04

        Natuurlijk gun ik het je Annemerel om te gaan. Ik vind alleen dat je het deel, wat je normaal ook zelf zou moeten betalen, voor de vlucht en hotel zelf zou moeten betalen omdat toch nog veel mensen denken dat zij sponsoren voor DFL. Maar dat is mijn mening en iedereen mag natuurlijk zijn eigen mening erop nahouden.

  20. juni 20, 2013 / 00:47

    Heel veel succes! 42 km is niet niks en ik zou het zelf niet kunnen! Als het je lukt heb je echt wel een prachtprestatie neergezet en mag je zeker en vast fier zijn op jezelf!

  21. juni 20, 2013 / 07:06

    Heel veel succes! Het is niet niks!

  22. judith
    juni 20, 2013 / 09:02

    Jammer dat je deze info achter hebt gehouden. Misschien een beetje naïef van mij, maar ik dacht dat 5000 naar het goede doel ging en dat je het geld voor vlucht, hotel etc. zelf zou betalen.

  23. Saskia
    juni 20, 2013 / 09:21

    Ik vind het nog steeds een prachtig doel en ik gun het je ook 100%, maar ik vind het wel jammer dat je dat niet vermeld hebt. Vooral omdat je dit wél op de zowel de donatiepagina als je blog zet: “Over twee weken, op 1 juli, moet ik 2500 sponsorgeld bij elkaar hebben verzameld. Drie maanden later, op 1 oktober moet ik nog eens (minimaal) 2500 euro bij elkaar hebben verzameld. Ik heb een hekel aan bedelen, maar iedereen blijft me er aan herinneren dat bedelen voor iemand anders, geen bedelen is. Ik ga het dan ook gewoon doen..”
    Hoewel ik dit niet verwacht had, wat inderdaad misschien naïef is, en het jammer vind hoop ik natuurlijk wel dat het je gaat lukken en dat je een fijne marathon zult rennen!

  24. juni 20, 2013 / 09:46

    Ahh heel veel succes meid! Je kan het!

  25. Veronique Hendriks
    juni 20, 2013 / 10:15

    Hallo Annemerel!

    Erg leuk voor je dat je de NYC marathon wilt gaan rennen. Succes met het ophalen van het sponsorgeld.
    Wel ben ik het eens met de verbaasde reacties! €2500 is veel geld en ik denk dat iedereen die jouw site bezoekt weet wat voor mooie spullen je altijd koopt. Vind je het zelf wel helemaal redelijk dat je wél altijd geld hebt voor een iphone 5, een nieuwe macbook, een ipad mini, een nieuwe lens voor je camera, veel nieuwe kleding & hardloopschoenen (!), see by chloe schoentjes, om de paar maanden op vakantie of een citytrip. Heel veel lezers van jouw site kunnen dit niet eens maar doneren wel geld aan jou. Ik hoop dat dit een soort wake up call is en ik weet niet of iemand anders (of je ouders) het wel eens tegen je heeft gezegd maar; ‘je kan niet alles hebben’.

    Als je iets heel graag wilt is het toch niet meer dan normaal dat je er écht voor spaart, hand op de knip en niets meer kopen?! Als je kijkt naar wat je het afgelopen jaar hebt uitgegeven (en dat zeg je zelf ook), had je dan niet zelf die €2500 kunnen sparen en het gedoneerde geld van anderen naar het goede doel kunnen laten gaan? Nu lijkt het inderdaad meer op een makkelijke betaalde vakantie. Zonde want het is een mooi doel wat je voor jezelf gesteld hebt! Ik hoop dat je dit zelf ook ziet, dat je deze informatie wat duidelijker op je site zal vermelden en dat je zelf in staat bent een groot deel van je reis te betalen! Ik ben benieuwd hoe je hier over denkt.

    Veel geluk & succes!

    • juni 20, 2013 / 10:43

      Ik reageer bijna nooit maar lees al heel lang mee. Ik ben het hiermee eens, ik vind het maar vreemd. Achteraf had je beter meteen duidelijk kunnen zijn over wat er precies met het sponsorgeld gebeurt en ik ben het ook eens met het feit dat je normaal gesproken redelijk makkelijk geld lijkt uit te geven. Door daar wat op te letten was je vast al een heel eind gekomen om het bedrag voor de vlucht en het hotel zelf bij elkaar te sparen.

    • Iris
      juni 20, 2013 / 12:02

      Amen! Volledig mee eens, spaar gewoon zelf voor die 2500e .

  26. Mar
    juni 20, 2013 / 10:52

    Ik reageer ook bijna nooit maar wil nu even zeggen dat ik het eens ben met Véronique haar comment. Ook ik was bereid om je een kleine bijdrage te doen maar nu ik hoor dat maar liefst de helft naar jouw reis en verblijf gaan, en ik dus eigenlijk jouw reis naar NY sponsor en niet dance4life haak ik af. Zeker gezien de dure aankopen die jij altijd doet, wat overigens helemaal jouw goed recht is en daar gaat het hier verder niet om, maar het strookt niet met net laten betalen van jouw reis door anderen.

    Ik las dat je inmiddels op twitter hebt gereageerd en dat je er vanuit ging dat dit alles duidelijk was, echter vind ik dit nogal een vreemde aanname. Denk dat afgaande op de reacties niemand hier bij stil heeft gestaan. Ik hoop dat je op een verstandige manier met dit alles om zult gaan en dat je natuurlijk die NY marathon kan gaan lopen, weet zeker dat je het kunt! :)

  27. Lois
    juni 20, 2013 / 10:58

    Inderdaad… kleine tegenvaller dit. Sowieso word ik een beetje moe van dat gebedel de hele tijd; JA we weten nu ondertussen wel dat je naar NY wilt gaan en JA we snappen óók dat je daar 5.000 euro voor bij elkaar moet krijgen. Maar moet het daar dan minsten 5 dagen per week over gaan (op jouw blog bedoel ik)? Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik denk niet dat dit de manier is.

    Verder veel succes met alles.

    • juni 20, 2013 / 12:07

      Los van wat ik van deze kwestie vind, vind ik het belachelijk dat je gaat klagen over wat Annemerel op haar blog schrijft. Het is toch HAAR blog? Waar zij op mag schrijven wat zij wilt, wat haar bezig houdt. Je hoeft het niet te lezen hoor. Als je het teveel vindt, dan lees je het toch niet?

  28. Kelly
    juni 20, 2013 / 11:02

    Jeetje ik sta hier ook van te kijken, ben eigenlijk een beetje teleurgesteld. Ik wilde ook graag geld doneren, maar dit is echt heel erg sneaky. Vooral inderdaad zoals iemand in een van de bovenstaande reacties zei: ”Ik heb een hekel aan bedelen, maar bedelen voor iemand anders is geen bedelen”. Ik vind eerlijk gezegd dat je dit vanaf het begin had moeten vermelden, en daarnaast vind ik dat je op z’n minst moet proberen om je eigen deel (2500)zelf in te leggen.

  29. Cami
    juni 20, 2013 / 11:08

    Annemerel,
    Ik loop altijd voor het goede doel en vraag ook regelmatig sponsorgeld. Waar ik vooral een probleem mee heb is dat ik niet op voorhand weet of ze de door mij bij elkaar gelopen centjes wel voor 100% juist besteden. Ik heb een probleem met het niet altijd ’transparant’ zijn van de boekhouding van de organisaties.
    Wat je zegt over de startbewijzen klopt niet helemaal, je kan nog steeds via erkende organisatiebureaus startbewijzen boeken, je moet je wel haasten.
    De prijs die jouw tripje gaat kosten ttz 2500,00 wat mij nogal veel lijkt (vluchten NY +/- 500,00, verblijf in jeugdherberg moet nog lukken en startbewijs 500,00) zou ik zeker en vast VOLLEDIG zelf betalen en niet laten sponsoren. Anders lijkt het meer dat de lezers van je blog jou een reis cadeau doen en dat mag zeker niet de bedoeling van charity zijn.
    Haal je dan nog meer dan de overige 2500,00 op, dan kan je die altijd doneren aan een andere goed-doel organisatie (en er zijn er veel hoor die graag gesponsord worden).
    Annemerel, ik hoop dat je beseft dat je het niet kan maken om jouw reis te laten betalen. Betaal jouw gedeelte zelf en laat dan elke kilometer die je in New York gaat lopen sponsoren. Zo kan je echt met een goed en ‘euforisch’ gevoel over de streep gaan !!!
    Ik hoop dat je de reactie van velen beseft, jij bent geen goed doel hé … die eerste 2500 euro kan zeker aan andere doelen besteed worden.
    Succes nog met je voorbereiding !

  30. Lotte
    juni 20, 2013 / 11:10

    Tja… Ik reageer ook nooit maar lees wel al lang jouw blog. Je grote uitgaven verbazen mij vaak, maar ik weet zeker dat jij hier hard voor werkt en je zou nooit verantwoording al hoeven te leggen voor wat jij doet met jouw geld. Dit wordt anders als je geld aanneemt van anderen. Als je eerlijk zou zijn, zou je 2500 ophalen aan sponsorgeld en 2500 zelf bijleggen. Ik snap wel dat dit zuur is omdat je zelf veel minder geld kwijt zou zijn aan reis en verblijf, maar dit zijn nou eenmaal de regels van het door jou uitgekozen ‘goede’ doel. Het staat je natuurlijk vrij om meer geld op te halen, maar ik zou het normaal vinden als je dat dan zou overmaken naar D4L en daar niet je reis en verblijf van bekostigd.

    Ik snap niet dat jij je niet ontzettend schaamt: in die mooie zijbalk op je site staan namen van meisjes die alleen maar kunnen dromen van jouw aankopen, nu laat jij hun jouw reisje betalen. Omgekeerde wereld.

  31. m.
    juni 20, 2013 / 11:11

    Ontzettend rare gang van zaken. Betaal die 2500 gewoon lekker zelf en zet op je blog dat je 2500 euro sponsorgeld nodig hebt, problem solved non?

  32. juni 20, 2013 / 11:16

    Ohhhh, wat heerlijk!!

    • juni 20, 2013 / 11:23

      Daarmee bedoel ik na het zien van alle negatieve reacties boven mij natuurlijk de route, de planning en de rest. Succes met het ophalen van het sponsorgeld!

  33. Anne
    juni 20, 2013 / 11:29

    En we kopen maar schoen, gaan 10x per jaar op vakantie, dure MJ tasjes voor de verjaardag… en dan durf jij om SPONSORGELD te vragen voor je zoveelste ‘vakantie’ (ja sorry, kan het echt niet anders noemen)?!

    Schaam. Je. Diep.

  34. Joke
    juni 20, 2013 / 11:34

    Ik zoek de LIKE-knop hier. Annemerel je moet je schamen!
    Het zou me niet verbazen dat je in NYC nog losgaat met tassen/schoenen/etc. kopen….
    Uiteraard moet je dat zelf weten waar jij je geld aan uitgeeft, boeit mij ook helemaal niets. Daarnaast geld vragen om je te laten sponsoren gaat echt te ver.

    Succes met de marathon!

  35. D.
    juni 20, 2013 / 12:01

    Oei, dit vind ik ook wel even tegenvallen. Omdat ik je blog erg leuk vind (en je me ook een sympathiek meisje lijkt) was ik van plan een klein bedrag te geven, maar nu zie ik dat eigenlijk niet meer zo zitten. Heb weinig meer toe te voegen aan eerdere comments hierboven. Je leidt een ontzettend luxeleven, het zou je sieren als je die 2500,- zelf spaart (wat inderdaad gezien je uitgaven niet onmogelijk zou moeten zijn). Hoop dat deze opmerkingen je aan het denken zetten!
    Verder blijf ik je blog wel volgen hoor, iedereen maakt wel eens een foutje. ;)

  36. juni 20, 2013 / 12:15

    Wat een gedoe zeg. Mij was het vanaf het begin duidelijk dat de 5000euro voor Dance for Life ook voor vlucht en verblijf is. Nu vind ik 2500 wel heel erg veel voor vlucht, verblijf en startbewijs maar dat is Dance for Life kwalijk te nemen.

    • S.
      juni 20, 2013 / 12:20

      Als het nergens vermeld staat, en je hebt je verder niet verdiept in de voorwaarden van D4L, hoe zou je het dan in godsnaam moeten weten? Daarnaast, tuurlijk is het zo’n ‘goed doel’ te wijten dat ze zoveel geld vragen voor vlucht en verblijf, maar het is toch echt Annemerel die hier akkoord mee gaat, ondanks dat ze ook andere mogelijkheden had. Ze had bijvoorbeeld alles zelf kunnen organiseren, en had daarmee minstens 1000 euro kunnen besparen, wat ze vervolgens ook had kunnen doneren aan een ‘goed doel’.

      • m.
        juni 20, 2013 / 14:05

        Communicatie is niet echt het probleem lijkt me zo. Meer dat je geld durft te vragen voor een vakantie

  37. Annemerel
    Auteur
    juni 20, 2013 / 12:20

    Ik lees al jullie reacties en ik begrijp dat als je dit niet wist, je teleurgesteld kunt zijn. Ik dacht zelf dat dit voor iedereen duidelijk was en ik heb er niet over nagedacht om te communiceren, (grote) inschattingsfout van mij. Ik ben op dit moment aan het werk voor Girlscene, maar zal vanavond als ik thuis kom een uitgebreide blog over de gang van zaken plaatsen.

  38. Sas
    juni 20, 2013 / 12:21

    Ik vind de reacties met ‘schaam je diep Annemerel’ echt vrij grof. Wat doe jij voor het goede doel?

    En inderdaad Esther, het is vooral Dance4Life kwalijk te nemen. Ik denk eerlijk gezegd dat de 2500 deels voor de ticket & verblijf wordt gebruikt en deels voor mensen van het goede doel zelf. Dat zou wel betekenen dat de andere 2500 volledig naar het goede doel gaan. En als je zelf 1000 euro ofzo stort Annemerel, dan is dat toch heel netjes?

    Als mijn stufi er op staat krijg je van mij sowieso een donering! Het was voor mij al vanaf het begin duidelijk, want ook bij Kika en andere sponsorlopen gaat het op deze manier

  39. Fleur
    juni 20, 2013 / 12:30

    Totaal eens met Esther hierboven.

    Daarnaast: zelfs als je vindt dat alles erop duidt dat Annemerel genoeg geld heeft, dan nog kun je niet écht in haar portemonnee kijken en voor haar beslissen dat ze in korte tijd wel even zelf 2500 euro ophoest. Natuurlijk mag je vinden dat ze er dan maar voor moet sparen, maar voor haar bepalen dat dat geld gezien haar uitgavenpatroon geen probleem is, vind ik een beetje te ver gaan.

    Tot slot: jammer dat er door sommigen meteen van ‘sneaky’ wordt gesproken, alsof hier per definitie opzet in het spel is. Lekker is dat hé. Iemand op het idee gekomen dat er ook gewoon iets mis heeft kunnen gaan in de communicatie?

    Annemerel, zet ‘m op.

    Veel liefs,

    Fleur

    • Saskia
      juni 20, 2013 / 13:52

      Ja inderdaad! Ik vind het ook jammer dat het niet vermeld was, maar dat komt ook omdat ik niet wist hoe dit soort sponsoractiviteiten in elkaar zitten en dus is het inderdaad een inschattingsfout en nu er aangegeven is dat ze dat fout aangepakt heeft is het voor mij ook prima. Op naar New York :) Het gaat veel te ver om conclusies te trekken over iemands uitgave patroon op basis van blogposts over gekochte spullen, die overigens geplaatst worden om aan te tonen hoe blij ze ermee is ipv te laten “hoeveel geld ze wel niet heeft”.

  40. S.
    juni 20, 2013 / 12:43

    Als ze echt zó graag wil gaan had ze dit wel eerder bedacht en was ze al begonnen met sparen, of had ze dit plan opgeschoven tot volgend jaar, wanneer ze wel genoeg geld heeft om mee te doen. We kunnen niet in haar portemonnee kijken, maar we zien op haar blog wel wat voor uitgavenpatroon Annemerel heeft, en ik geloof niet dat de gemiddelde bezoeker hier datzelfde bedrag kan uitgeven aan luxe producten. En Annemerel, wat versta je onder een ‘goed bedrag’? Is dat 100 euro, 1000 euro of de 2.500 euro die je mijns inziens zou moeten bijdragen, omdat dat deel voor jou persoonlijk bedoeld is?

  41. Kelly
    juni 20, 2013 / 12:46

    Zoiets kun je toch niet ”een foutje in de communicatie” noemen? Het gaat mij erom dat ze zegt ”te bedelen voor een ander” terwijl ze weet dat dat niet het geval is.

    • Fleur
      juni 20, 2013 / 13:04

      En dus is dat meteen een reden om haar ‘sneaky’ te noemen? Ik vind het gewoon jammer dat je er dan meteen van uitgaat dat ze niet eerlijk is. Ja, er zijn mensen die dat niet zijn, maar ze kan net zo goed een inschattingsfout hebben gemaakt. Ze dacht dat iedereen het wel wist. Niet dus. Handig? Nee, maar is het een reden om zo streng te reageren? Vind ik niet.

  42. Mirjam
    juni 20, 2013 / 12:50

    Voor zover ik weet gaat het met de meeste sponsorlopen zo, vandaar dat Annemerel waarschijnlijk heeft gedacht dat het duidelijk was?
    Daarbij vind ik het jammer dat mensen iemand als sneaky of triest gaan beoordelen terwijl ze iemand alleen van internet kennen?
    Een beetje respect mag wel!

  43. Fleur
    juni 20, 2013 / 12:59

    S., ik snap je punt wel, van dat sparen, maar ik vind 2500 euro zelf betalen echt heel streng gesteld. Ik snap dat mensen haar uitgavenpatroon linken aan wat ze kan missen, maar alsnog vind ik dat je voorzichtig moet zijn met het trekken van conclusies. “Annemerel gaat vier keer per jaar op vakantie, dus kan ze wel zelf 2500 euro ophoesten”, dat vind ik geen goede redenering. Het kán wel opgaan, maar ik ken genoeg mensen die dure kleding hebben en meerdere malen per jaar weggaan, en die daar toch echt niet zelf (helemaal) het geld voor hebben en er ook niet (helemaal) zelf voor hoeven te betalen. Soms zit het dus toch een beetje anders dan je denkt.

    Waar het me nog veel meer om gaat, zijn de reacties van sommigen. ‘Schaam je diep’ en ‘dat heb je sneaky’ gedaan, vind ik niet oké. Ik vind dit meer een misverstand in de communicatie, en bovendien was het sommigen mensen allang duidelijk hoe het zat. Het kan altijd dat het anders zit dan je denkt, maar is dit een reden om te spreken van een ’tegenvaller’, en te zeggen dat ze sneaky doet?

  44. juni 20, 2013 / 13:04

    Voor mij was het ook gewoon duidelijk dat ook haar hotel en vlucht betaald word maar ik begrijp niet zo waar mensen zich druk om maken. Ze gaat naar New York wat ik haar enorm gun, ze had ook niet kunnen gaan dan had ze €0 opgehaald voor Dance4Life toch?

  45. Vera
    juni 20, 2013 / 13:04

    Hmm..ik volg al jaren je blog, maar dit vind ik toch echt een beetje jammer. Hoe moeten mensen weten dat er zo’n groot gedeelte van het bedrag naar jou ticket, jou hotel, etc. gaat, als dat nergens werd vermeld? Als je geld van anderen aanneemt, is het wel zo eerlijk om transparant te zijn over waar dit precies naar toe gaat, toch? Ik krijg nu het gevoel dat je uit was op een gratis reisje New York, met uitspraken als ik vind bedelen naar, maar ik doe het niet voor mezelf, uhmmm..voor een groot gedeelte dus wel. En uitspraken van in het ergste geval kan ik het resterende bedrag zelf nog sponseren? Dat lijkt me 1. niet meer dan logisch, het is toch normaal dat je je eigen reis, hotel, etc. betaald, jij wilt dit immers, en 2. ERGSTE geval? Serieus? Ik, en velen met mij, kunnen alleen maar dromen van zoiets. Sta even stil bij hoe bevoorrecht je bent dat je dit uberhaupt kan doen. En nu zeggen dat je zelf ook gaat doneren? Tja, dat is makkelijk gezegd he achteraf?

    Jij wilt de marathon lopen, wat ik hartstikke leuk voor je vind en je gun, maar als dit betaald moeten worden van het geld van je volgers die moeten wachten op hun studiefinanciering om wat te kunnen doneren, terwijl jij net een paar schoenen hebt gekocht en zometeen op vakantie gaat, vind ik het allemaal heel erg dubbel aanvoelen. Ook omdat het jou, correct me if i’m wrong, puur gaat om de marathon en New York en het goede doel hier “maar” een bijkomstigheid is.
    Goed, ik hoop dat al deze kritiek een reality check voor je is en dat je er wat mee gaat doen.

    Normaal gesproken zou ik nooit zo onaardig reageren, maar doordat je op je blog duidelijk laat zien wat voor mooie spullen je hebt en hoe vaak je op vakantie gaat, wat je goed recht is, vind ik het gewoon echt naar..

  46. S.
    juni 20, 2013 / 13:12

    @Fleur: die 2.500 euro is voor HAARZELF en niet voor het goede doel. Als je dat niet kunt betalen, dan is het heel simpel: dan ga je gewoon niet. Als ik een dure designertas niet kan betalen, of een vakantie naar New York, dan is het ook gewoon simpel: dan gebeurt dat gewoon niet. Dan ga ik niet bedelen bij mijn bezoekers, die het over het algemeen minder breed hebben dan ik. En dat er mensen zijn die alles gesponsord krijgen van hun ouders (of wie dan ook) praat dit in de verste verte niet goed. Wat heeft dat hiermee te maken? En of ze sneaky doet? Ja. Als ze geld gaat bedelen bij haar bezoekers, moet ze ook transparant en eerlijk zijn. Ten eerste vermelden dat de helft daarvan voor haar persoonlijk is. Later komt ze opeens met ‘in het ergste geval leg ik ook nog wat bij’ wat mij doet geloven dat ze in eerste instantie van plan was om zelfs niet 1 cent hieraan bij te dragen. En nu gaat ze opeens een goed bedrag doneren? Waar ze ook niet duidelijk over is, want wat vindt zij een goed bedrag?

    @Jasmine: als ze zo begaan was met het goede doel had ze ook alleen geld kunnen ophalen voor het goede doel, en niet ook nog eens voor haar eigen plezier…

    • Fleur
      juni 20, 2013 / 15:57

      “Die 2.500 euro is voor HAARZELF en niet voor het goede doel. Als je dat niet kunt betalen, dan is het heel simpel: dan ga je gewoon niet.”

      “Als ik een dure designertas niet kan betalen, of een vakantie naar New York, dan is het ook gewoon simpel: dan gebeurt dat gewoon niet. Dan ga ik niet bedelen bij mijn bezoekers, die het over het algemeen minder breed hebben dan ik. En dat er mensen zijn die alles gesponsord krijgen van hun ouders (of wie dan ook) praat dit in de verste verte niet goed. Wat heeft dat hiermee te maken?”

      -Het punt dat ik wilde maken: sommige mensen zitten niet zelf zo in de slappe was als het lijkt. Dan kan je wel voor ze besluiten dat ze makkelijk zelf 2500 euro op kunnen hoesten of sparen, maar wie zegt dat de spullen en de trips waarover iemand vertelt, allemaal door diegene zelf betaald zijn?

      “En of ze sneaky doet? Ja. Als ze geld gaat bedelen bij haar bezoekers, moet ze ook transparant en eerlijk zijn. Ten eerste vermelden dat de helft daarvan voor haar persoonlijk is.”

      -En als ze dat had gedaan, dan was jij, gezien je eerste punt, het er toch ook niet mee eens geweest? Want je vindt het hoe dan ook schandalig dat ze geld voor zichzelf vraagt.

      “Later komt ze opeens met ‘in het ergste geval leg ik ook nog wat bij’ wat mij doet geloven dat ze in eerste instantie van plan was om zelfs niet 1 cent hieraan bij te dragen. En nu gaat ze opeens een goed bedrag doneren?”

      “Waar ze ook niet duidelijk over is, want wat vindt zij een goed bedrag?”

      -Dit is iets wat alleen Annemerel kan uitleggen; ik weet niet hoe dit zit.

      Ik snap best dat er vragen over zijn en dat het voor sommigen als een verrassing kan komen. Dat kan en mag, prima. Maar ik vind dat er erg veel door bezoekers zelf wordt ingevuld, en niet met de minste woorden.

      • S.
        juni 20, 2013 / 18:14

        @Fleur: Of ze al die dure producten nou zelf heeft betaald of gesponsord heeft gekregen van bedrijven, feit blijft dat ze een extreem uitgavenpatroon heeft. En daarnaast, zelfs als ze alles gesponsord krijgt, waarom zouden wij voor haar vakantie moeten betalen?

        Het gaat erom dat ze niet eerlijk en transparant is geweest over waar het geld naartoe gaat, waardoor mensen met de verkeerde informatie hun eigen zuurverdiende geld (zelfs mensen die van hun stufie doneren! terwijl zij hier opeens een designertas in haar kast vindt?). Misschien zijn er wel mensen bij die op basis van die informatie wel helemaal geen donatie hadden gedaan? Ik zou echt niet meer met een fijn gevoel naar New York kunnen gaan.

  47. juni 20, 2013 / 13:21

    Sorry hoor maar wat een gezeur, ten eerste lijkt het mij vrij logisch dat alles bij zo bedrag in zit. Dit hoor je ook vaak genoeg op tv, lees je in de krant of kan je na gaan met algemene kennis. Daarnaast betekend dit niet dat jullie niet geld goed besteed wordt. Ik bedoel als Annemerel niet zou gaan zou er ook geen 2500 naar dance 4 live gaan.

    Ze heeft meerdere malen gezegd dat ze zelf ook een deel gaat bijdragen, wat logisch is. En over haar vakanties, ze maakt natuurlijk ook trips voor haar werk/blog. Daarnaast heb ik eerder ergens ook gelezen al van har zelf dat hier de tickets bij in zitten. Dit was voor dat het zeker was, en toen riep iedereen het nog aan te moedigen! Dus je had er vanaf kunnen weten.

    Daarnaast als jurist raad ik het toch wel aan altijd de kleine lettertjes te lezen voor je doneer en zelf onderzoek te doen.

    Ik leef zelf van 30 euro in de week nu ik geen werk meer heb, maar ga zeker nog even proberen te sparen! :) alleen al omdat ik het je gun, maar ook omdat er alsnog een groot deel naar het goede doel gaat.

  48. juni 20, 2013 / 13:29

    @S. Ik ben ook begaan met het goeie doel, ik ben met hun en the partysquad naar Oeganda gegaan om te kijken wat er met het geld gedaan word en ik weet dat ze het geld heel hard nodig hebben en dat het goed gebruikt word maar ik heb ook al 2 jaar niks meer aan Dance4Life gegeven omdat ik dat niet zomaar doe zonder reden snap je?

  49. Linda
    juni 20, 2013 / 14:07

    Ik hoop zelf eigenlijk dat Annemerel dit ook even kan toelichten:

    ‘Net als bij elke andere reis, moet er na aanmelding al direct een aanbetaling gedaan worden. Vandaar dat we je op ons inschrijfformulier vragen 500 euro over te maken naar 148790712 t.n.v. Stichting dance4life, onder vermelding van ‘Inschrijving New York Marathon’. Dit is meteen de eerste inleg van je sponsorgeld. Wij zorgen er dan vervolgens voor dat dit bedrag meteen op je sponsorpagina terecht komt.’

    Annemerel is begonnen vanaf 0 op haar sponsorpagina, alle bijdragen zijn nog steeds echt van donateurs. Waarom heeft zij die 500 euro nog niet aanbetaald? Dan was het sowieso al een deel geweest wat ze zelf had moeten sponsoren en dus al een deel van haar eigen reis. Zie dat het bij anderen wel het geval is namelijk.

    Verder sta ik volledig achter het goede doel, heb meegewerkt aan het scholenproject van Dance4Life als organisatieteam dus ik heb van dichtbij kunnen zien waar ze zich voor inzetten en dat is mooi. Ik overweeg dan ook nog steeds een donatie en wacht eerst Annemerels reactie van vanavond af. Ik geloof namelijk ook niet dat ze haar bezoeksters bewust ‘om de tuin heeft geleid’, zoals sommigen het hier brengen. Ik vind de gang van zaken niet correct, maar geef haar wel het voordeel van de twijfel en vind het goed dat ze het nog gaat toelichten.

    • Leoni
      juni 20, 2013 / 17:49

      @Linda als je bij alle donaties kijkt zie je dat die € 500,00 als EERSTE geplaatst is o.v.v. start bedrag.

  50. Nadine
    juni 20, 2013 / 14:22

    Die NY marathon maakt behoorlijk wat los bij iedereen…

    Mijns inziens zijn hier eigenlijk 2 verschillende discussies gaande:
    1. Het gebrek aan transparantie van vele goede doelen/organisatie. Er zijn er maar weinig die echt verantwoording afleggen waar al het geld naar toe gaat. Dat de helft van het sponsorgeld (2500 EUR) besteed wordt aan een ticket, verblijf en startbewijs besteed wordt staat helder beschreven op de site. Maar iedereen die tot 2500 kan tellen ;) begrijpt dat dit ook goedkoper kan. En dit is precies waar het gebrek aan transparantie zit. Waar gaat het geld nog meer naar toe? Personeel? Dit is een maatschappelijke discussie die veel verder gaat dan Annemerel.com. Wel ben ik van mening dat nou juist zij over een perfect medium beschikt om dit soort dingen onder de aandacht te brengen. Ik lees de blog altijd met veel plezier maar mis wel enige diepgang. Dit zou nou juist een onderwerp zijn met maatschappelijke waarde en iets meer diepgang dan het nieuwste (leuke) Marc Jacobs tasje. Dus Annemerel, er ligt een mooie kans voor je!
    2. Communicatie. Dit hele probleem had voorkomen kunnen worden wanneer Annemerel helder had gecommuniceerd over waar het geld precies naar toe gaat en wat zij zelf gaat inleggen. Mensen zijn nou eenmaal erg gevoelig wanneer het over (hun eigen) geld gaat. Een tikkeltje naief dus om dit niet te doen. Maar ook zeker niet meer dan dat! De nare verwensingen hierboven vind ik dan ook een tikkeltje ver gaan.

  51. Kim
    juni 20, 2013 / 14:56

    aiii pijnlijk dit! Ik vind de reacties in sommige gevallen een beetje overdreven, maar ik kan me wel voorstellen dat mensen die hun zuurverdiende geld gedoneerd hebben een beetje teleurgesteld zijn in deze situatie. Ik gun het je wel heel erg, maar het zou misschien wel fair zijn de rest van je sponsorgeld bij elkaar te sparen door middel van acties waar de donateurs zelf ook wat aan hebben (bootcamp, shop my closet, veiling etc.)
    Veel succes in ieder geval!

  52. juni 20, 2013 / 15:10

    Ik vind het wel netjes van je dat je meteen op Twitter je excuses aan biedt, maar ik had het logischer gevonden als je als doel 2500 euro had gedaan, ipv 5000, en dan de overige 2500 zelf inleggen.

    • juni 20, 2013 / 15:21

      Overigens vind ik het wel storend dat je vergeten bent dat je een Marc Jacobs tas hebt en dan wel je bezoekers vragen om geld.

  53. Esmee
    juni 20, 2013 / 15:17

    “Ik snap niet dat jij je niet ontzettend schaamt: in die mooie zijbalk op je site staan namen van meisjes die alleen maar kunnen dromen van jouw aankopen, nu laat jij hun jouw reisje betalen. Omgekeerde wereld.”

    Ik sluit me volledig aan bij Lotte. Lezeressen van jou blog laten betalen voor jouw reis en verblijf is not done. Aan je uitgavenpatroon te zien zou je zelf heel goed deze kosten kunnen betalen. Het zou je sieren als je je doel zou bijstellen naar 2.500 euro.
    Mijn donatie krijg je in ieder geval niet meer.

    • juni 20, 2013 / 18:12

      Die opmerking was precies raak, inderdaad… ik denk nog wel even twee keer na voordat ik ga doneren, want ook ik kan me zo’n luxeleven niet veroorloven

    • juni 20, 2013 / 18:28

      +1.. Ik lees je blog al jaren, maar vind het jammer dat hier niet duidelijk over gecommuniceerd werd. Ik wilde geld storten zodra mijn stufi gestort was, maar dat kan ik zo te zien beter uitgeven aan andere dingen…

  54. Esmee
    juni 20, 2013 / 15:34

    Ook ik vind het erg jammer dat dit op deze manier gaat. Annemerel had zelf ook wel kunnen bedenken dat niemand wist dat de helft van het sponsorgeld voor haar persoonlijk bedoeld was. Hoe hadden we dat dan kunnen weten?

    Bovendien vind ik het ook raar dat er nog niets te zien is van die 500 euro die Annemerel over heeft moeten naar Dance4life en vraag ik mij af hoeveel zij zelf nog bij gaat leggen? 2500 euro lijkt mij reëel, dat zijn namelijk de kosten die zij maakt en het lijkt me niet kloppen dat haar lezeressen die moeten betalen.

    Bovendien twijfel ik al vanaf het begin aan de oprechtheid om voor dance4life te lopen. Als je het mij vraagt gaat het Annemerel meer om het gratis lopen van de marathon en dat ze van iedereen complimentjes krijgt dat ze zich voor het goede doel inzet..

    Ben benieuwd naar vanavond..

    • Cindy
      juni 20, 2013 / 17:31

      Oh ja natuurlijk, dan wordt het jaloezie-paard weer van stal getrokken. Dan heb je toch wel echt een bord voor je kop hoor.

      Het gaat erom dat men misschien had kunnen begrijpen dat de vlucht en inschrijfgeld inbegrepen zat, maar dit dit hele geintje 2500 euro van het gedoneerde bedrag in beslag neemt vind ik nogal wat. En dat dat niet netjes verteld is (wat heel logisch had moeten zijn op het moment dat je zo’n actie op zet) vind ik echt niet tof.

      Kun je me vertellen wat dat in godsnaam met jaloezie te maken heeft, Tine?

      • Cindy
        juni 20, 2013 / 17:32

        Top, mijn comment had een treedje lager gemoeten! Sorry Esmee :)

  55. Tine
    juni 20, 2013 / 15:48

    Hoge bomen vangen veel wind. Het gaat hier voor een groot deel over jaloezie, lijkt mij.

    Annemerel, denk hier goed over na, zie dat je recht in je schoenen staat (ik hoop dat dat al zo is) en ik wens je heel veel succes met je run to NYC!

  56. judith
    juni 20, 2013 / 16:15

    Dit heeft niets met jaloezie te maken maar met een verkeerde manier van communiceren!

  57. Lotte
    juni 20, 2013 / 16:53

    Dikke vette FAIL. Je bent gewoon door- en door verwend Annemerel… maar dit keer ben je zó hard door de mand gevallen.

  58. zopp
    juni 20, 2013 / 17:42

    MEDELEZERESSEN TOCH!

    Wat zijn jullie zelf toch verwend door te stellen dat ‘wij, die het veel minder hebben, haar dure vakantie betalen’.
    Iedere dag, nee, TWEE keer per dag, lezen jullie hier gratis met Annemerel mee. En dat vinden jullie leuk doordat ze dingen meemaakt en daarover schrijft. Je hebt geld gedoneerd niet alleen omdat je het Annemerel gunt, maar ook zodat je weer een lekker goed gevoel hebt over jezelf en later alle New York-verhalen kan lezen!

    Dus niet zo schijnheilig zeg. Kortzichtigheid alom.

    • Cindy
      juni 20, 2013 / 17:46

      Het is schijnheilig om lezeressen te laten denken dat ze geld doneren waarmee mensen direct geholpen worden, terwijl 2500 (!!!!!!!!!!!!!) op gaat aan startbewijs, vlucht en verblijf. Dit had MAKKELIJK 1000 minder kunnen kosten dus er verdwijnt gewoon 1000 sponsorgeld. Ja dat is de schuld van Dance4Life. Maar dat had wel iets duidelijker mogen zijn, zodat iedereen een weloverwogen besluit had kunnen nemen over het doel van zijn/haar zuurverdiende centen.

    • Caro
      juni 20, 2013 / 18:36

      Maar doordat wij die berichten lezen maakt ze veel van die leuke dingen mee hoor, want persreisjes en producten opgestuurd krijgen doe je niet als je weinig bezoekers hebt!

  59. S.
    juni 20, 2013 / 18:10

    @Leonie: haar startbedrag stond er eerder vandaag nog niet bij, dat is pas sinds kort gebeurd.

    @zopp: nogal naief van je om te denken dat Annemerel dit allemaal gratis en voor niets doet, dat bloggen. Als ze er geen geld, gratis spullen of zelfs vakanties voor zou krijgen zou dit nooit doen.

  60. Emilie
    juni 20, 2013 / 18:39

    Hallo Annemerel,

    wat jammer dat dit gebeurd is zeg! Ik vind het nog steeds heel erg leuk dat je die marathon gaat lopen en ik vind 100% dat je het verdient om naar NY te gaan, maar ik denk dat je in de fout bent gegaan door niet te vermelden dat de helft van dat bedrag niks te maken heeft met het goeie doel. Kijk dat vind ik op zich niet zo erg, fouten gebeuren en dit wordt je meteen vergeven, maar ik vind het persoonlijk heel erg jammer dat je dan dingen schrijft als ‘het is niet voor mezelf ‘ en ‘in het ergste geval stort ik zelf wat bij’ (of zoiets). En ik denk ook dat je primair doel is ‘een marathon lopen’ en niet ‘een marathon voor het goeie doel lopen’ dus dan komen die 2500€ ‘persoonlijke kosten’ jou ter laste denk ik en niet dat goeie doel. Want laten we eerlijk zijn, als jij niet de levensstijl had die je nu hebt en echt zelf het geld niet zou kunnen ophoesten om ticket etc (dus die 2500€) erbij te leggen dan weet ik zeker dat niemand hierover zou vallen. Maar je blogt over nu eenmaal over persoonlijke dingen en daarom zien we ook bepaalde aspecten van jouw leven zoals aankopen (wat ik superleuke blogposts vind trouwens, blijf vooral doorgaan) dus dan denk ik dat je wel snapt dat mensen denken dat je dat geld zelf makkelijk kan bijleggen (of toch een deel). Ik hoop gewoon dat je met een goeie uitleg komt en ik weet zeker dat het goed komt want je lijkt mij echt een topmeid!! En ik weet zeker dat als je iets zou organiseren om geld op te halen (sale, bootcamp, desnoods pannekoeken bakken) + zelf bijleggen dat dit allemaal snel vergeten zal worden want jij gaat die marathon gewoon lopen!!! Succes ermee en ik hoop dat dit voorval je blog niet beïnvloedt… :)

    xxx

    ps die comments over de vele reisjes die je maakt vind ik trouwens dikke onzin, want volgens mij zijn het bijna allemaal perstrips en ga je ook mee met je ouders (en dat zou toch heel gek zijn als je dan zelf iets moest betalen) en Parijs, tjah… het is daar nu eenmaal zo prachtig ik kan er ook niet wegblijven hoor haha

  61. June
    juni 20, 2013 / 18:55

    En al die mensen die geld gaan geven van hun stufi of uitkering? Snap niet dat je je daar niet schuldig over voelt. Verkoop je tas zou ik zeggen.

  62. zopp
    juni 20, 2013 / 19:00

    @S: Wtf? Annemerel blogt al 10 jaar, waarvan grotendeels onbetaald en met veel minder bezoekers dan ze nu heeft. STOP AUB MET ONZIN PRATEN. Want dat gaat woekeren.

    • Fleur
      juni 20, 2013 / 19:20

      Inderdaad. Wat een aanname, S. Ze blogt sinds haar vijftiende/zestiende. De laatste jaren verdient ze er misschien iets mee. Waarom dat kan? Omdat ze al die jaren stug door heeft geblogd. Voor niets. Dat werkt zo in de blogwereld: je hebt eerst lezers nodig voordat je überhaupt aan adverteerders en aandacht van pr-bureaus komt. Nou, die lezers heeft ze niet gekregen door op haar kont te blijven zitten. Wel door stukken te gaan tikken, steeds regelmatiger. Stukken waar overigens door de meesten erg van genoten wordt. Dan mag dat op den duur, na zo’n zeven(!) jaar moet het zijn geweest, wel wat vruchten afwerpen, of niet?

      Je kunt het oneens zijn met deze hele dance4life-toestand en hoe daarover gecommuniceerd is, maar zeggen dat ze dit nooit zou doen als ze er niets voor terug zou krijgen, gaat echt totaal buiten de discussie om en is gewoon ronduit gemeen.

  63. Cami
    juni 20, 2013 / 19:08

    Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik mij erger in de aanpak van de goede doel organisatie. Ze moeten gewoon het startbedrag zetten op 2500 euro, zodat elke gift integraal naar het goede doel gaat. Ik heb de indruk dat de meeste deelnemers die op deze manier inschrijven anders nooit kunnen deelnemen aan dergelijke evenementen. Het doel van ‘het goede doel’ wordt zo verlegd. Dit kan niet. Ik wist zelfs niet dat het bestond. Sorry Annemerel, maar ik vind het op deze manier niet kunnen, als je wil deelnemen betaal je jouw volledige kost en wat jouw volgers doneren gaat integraal naar het goede doel.

  64. Piepie
    juni 20, 2013 / 19:09

    Zopp.

    Hoezo onzin praten?

    Ik vind het schokkend dat ze over een vergeten tas van hoeveel euro? Kan praten, maar tegelijkertijd schijnheilig haar handje ophoudt bij haar lezeressen.
    Ben dan eerlijk.

  65. SS
    juni 20, 2013 / 19:34

    Hee Annemerel,

    Wow wat een reacties zeg. Ik ben het er wel mee eens dat je beter had kunnen communiceren waar het geld naartoe zou gaan, maar ik vind de meeste reacties hier wel te hard eigenlijk. Ik hoop dat je eruit komt en dat je in je blog van vanavond de boel kan verduidelijken. Iedereen maakt fouten!
    Succes.

  66. Sas
    juni 20, 2013 / 20:07

    @Piepie ja hoor alsof wij vrouwen dat allemaal niet wel eens hebben met spullen van jaren geleden. Let even op je woorden want dit is gewoon pesten, die heeft niets met je mening geven te maken

  67. Leslie
    juni 20, 2013 / 20:52

    ‘Als het een kwestie van leven of dood was zouden jullie mijn MacBook, Camera en iPhone zo van me mogen hebben.’
    Realiseer je je ook hoe verwend dit klinkt?
    Pas bij een kwestie van leven of dood wil je afstand doen van die veel te dure troep. Het is echt hilarisch.
    Dankjewel hoor, dat je best iemand leven zou redden door je statussymbolen af te geven! Prachtig!
    (Ik weet natuurlijk best dat je het allemaal zo niet bedoelt, maar het is allemaal weer zo ontzettend verward en onhandig opgeschreven. Sowieso is aan je hele verantwoording met betrekking tot deze kwestie niet echt een touw vast te knopen. Heerlijk.)

    Weet je, je zal best een aardige meid zijn, maar je bent toch wel echt erg overdreven gericht op kopen kopen hebben hebben. Ongelooflijk.
    Misschien zou je gewoon een ietwat minder materialistisch leventje op je 24e moeten hebben en dat (echt supermooie) haar eens losgooien in de kroeg.
    Hop, nepwimpers d’r af, Marc Jabos-tas onder een tafel schoppen en GAAN.
    Gewoon eens een keer echt genieten en lol maken in plaats van je blind staren op de zoveelste jumpsuit en wedges. Geld uitgeven aan ZOVEEL onzin.
    Dan zou je nu toch wel echt die centjes over hebben voor je (supergoede) reisje New York.

    Overigens: je bent echt de enige chick van 24 die ik ken die nog zo regelmatig met papa en mama op vakantie gaat. Das je goed recht hoor, maar zegt ook wel iets over het prinsesjessyndroom.
    Is het geen tijd om een beetje meer wakker te worden?

    • SS
      juni 20, 2013 / 21:16

      @ Leslie: wat kom jij walgelijk over zeg. Gadverdamme.

  68. Leslie
    juni 20, 2013 / 21:03

    En echt, hou op met dat geklets over ‘dat het allemaal wel mee valt met die aankopen.’ Het valt niet mee. Bijna geen enkel meisje van jouw leeftijd heeft een designertas, behalve als ze een vet goede baan heeft (advocaat ofzo) en dat heb jij ook niet.
    Open je ogen en onderken gewoon dat je verwend bent. Dat is niet erg, maar doe niet alsof het niet zo is.
    Je hebt (zo komt het iig naar voren in je blog) een luxeleven met een baantje als stukjestikker bij een meisjeswebsite en af en toe wat freelance werk en heeeeeeel veel tripjes en reisjes.

    Echt supertof voor je en ik hoop dat je nog veel verder komt, maar je beledigt echt meisjes die het zwaarder hebben dan jij met je ‘het valt allemaal wel mee, ik kan gewoon heel veel dure onzin kopen omdat ik nooit uit ga’-gedoe. Zeg gewoon: ‘Ja, ik heb mazzel. Ik kom uit een gespreid bedje en heb een vriendje dat veel betaalt en daar ben ik dankbaar voor. En ja, ik heb heel slecht gecommuniceerd over die 2500 euro en trek daar nu lering uit. Excuses.’ Dat zou heel veel schelen.
    Succes!

    • juni 21, 2013 / 09:32

      Hoooooo!! Ik heb nauwelijks gereageerd in deze discussie maar dit gaat te ver. Jij weet helemaal niets van wie en hoe Annemerel is, en over haar inkomsten uitgaven en familie. Om te denken dat je dat wel weet omdat je haar blog leest, is naïef. Dat is slechts een selectie van de dingen in haar leven. Je doet nu alsof jij beter bent dan Annemerel omdat jij het zwaarder hebt? Alsof Annemerel niet hard hoeft te werken voor haar geld. Iemand hierboven zei het al: nu moet je ophouden want dit is pesten. Ik vind Annemerels uitleg prima en compleet duidelijk.

  69. Paula
    juni 20, 2013 / 21:05

    Zo wat een harde reacties. Annemerel, ik volg je blog nu een aantal maanden en je komt op mij over als een heel oprechte lieve en vrolijke meid. Je schrijft hartstikke leuke blogs! Ik geloof je oprecht dat het zeker niet je bedoeling was dat mensen een verkeerde indruk zouden krijgen. Kan me voorstellen dat je al de hele dag met een verschrikkelijk rotgevoel zit hierdoor, ik vind sommige reacties van mensen echt te hard en ver gaan (natuurlijk snap ik verder de verwarring wel maar dat terzijde). Hopelijk kan je die ‘snel’ van je afzetten, mensen kunnen makkelijk vrij hard zijn online en al helemaal als iemand in de spotlight staat zoals bijvoorbeeld bij een populaire blog zoals die van jou (dan zijn ze vast extra kritisch). Wilde je eigenlijk even een hart onder de riem steken, iedereen maakt (inschattings)fouten, hartstikke normaal! Hoop dat je snel weer kan genieten van de positieve kanten van het bloggen en natuurlijk van je marathon straks in New York! Maar dat gaat vast hartstikke goed komen :). Succes!

  70. Marieke
    juni 20, 2013 / 21:07

    Ik begrijp de verwarring compleet, maar hoe meer ik alle comments lees hoe meer ik dacht: Ojee als mij dit was overkomen zou ik heel de dag heel hard huilen.
    Ik vind je verklaring in de blog sterk en je hebt je keuzes gerechtvaardigd. Nu is het aan iedereen zelf te oordelen een donatie te doen ja of nee.

    Dan wil ik graag nog even reageren op Leslie: Iedereen is vrij om zijn eigen keuzes te maken. Als jij graag je haren losgooit in de kroeg is Annemerel de laatste om daar over te oordelen omdat zij dat niet doet.
    Dat zij graag nepwimpers heeft ben jij de laatste om daar over te oordelen omdat jij dat niet doet.
    Een negatieve reactie als die van jouw getuigt van een bittere wrok in jezelf en noemen ze in de psychologie ook wel ‘projectie’.

  71. Jessika
    juni 20, 2013 / 21:14

    Hey Annemerel,

    Ik lees je blog al een hele tijd met veel plezier. Ik vind het niet leuk voor je dat er zo’n ophef is ontstaan over iets waar jij zo enthousiast en blij mee was. Ik heb respect voor wat je gaat doen en wil je heel veel succes wensen! Ik wil je bij deze een beetje een hart onder de riem steken. Uit je blog blijkt hoe hard je werkt voor alles en ik kan hier alleen maar respect voor hebben. Ik ben er dan ook van overtuigt dat hier sprake is van een inschattingsfout en geen kwade opzet. Ik vind dat de mensen die hier altijd (voor hun plezier en gratis) mee lezen over jouw leven nu erg hard oordelen.

    Ook vind ik dat uit je reacties blijkt hoe erg je er mee zit en vind ik je helemaal niet verwend maar juist een hard werkende leuk meid ;) En ik gun je alles dan ook van harte! Ik hoop dat je dit avontuur nog steeds met plezier tegen moet gaat !

    groetjes,

  72. juni 20, 2013 / 21:20

    Tering, alles wordt wel uit de kast getrokken hier nu qua frustratie en argumenten waarom het allemaal heul erg is dat ze “zo veel” geld uitgeeft en het geld van “arme studenten aftroggelt”.

    Ann, ik vind dat je het keurig uitlegt en superleuk dat je de marathon gaat doen. Mijn donatie komt. Liefs.

    • Tara23
      juni 20, 2013 / 21:30

      Inderdaad, wat een beerput is hier open gegaan! Frustraties over andermans geld en eventueel materialisme daargelaten, lijkt dit me gewoon een inschattingsfoutje, dat hierbij is hersteld. :)

      (Overigens, hoewel ook naar mijn smaak deze blog vaak iets teveel op het consumeren is gericht, lees ik met plezier de andere verhalen. En jullie ook en daar geniet je ook van, toch?)

      Heel veel succes en plezier Annemerel! Je hebt prima uitgelegd waarom er verwarring is ontstaan.

  73. Lara
    juni 20, 2013 / 21:38

    Deze reacties vind ik wel zwaar overdreven, laat je hierdoor niet uit het veld slaan en ga verder met je doel Annemerel!

  74. Kimberly
    juni 20, 2013 / 22:07

    Ook ik was een beetje teleurgesteld, omdat ik het juist zo mooi vond dat ik helemaal voor het goede doel doneerde. Als ik Annemerel was zou ik 2500 laten sponsoren (dus laten doneren) en de overige 2500 zelf betalen. Om nou geld te geven om jou een reisje te laten maken vind ik nou iets te veel van het goeie. Ik ga misschien nog wel doneren, maar alleen als de teller nog onder de 2500 staat.

    Ik vind je uitleg wel goed en ik vind het ook erg rot voor je dat je dit allemaal over je heen hebt gekregen. Maar hopelijk snap je de verontwaardiging en teleurstelling van ons wel, omdat we het gewoon niet wisten. Nu weten we het wel en is het hele onderwerp klaar. Ik gun het je nog steeds van harte en Dance4Life ook!

  75. Carlijn
    juni 20, 2013 / 22:10

    Hebben jullie zelf nog nooit een impulsieve beslissing genomen?
    Volgensmij werkt Annemerel zich uit de naad om haar uitgaven te financieren en ik geloof dat niemand haar ooit heeft beschuldigd van het ’teveel uitgeven’
    tijdens het lezen van haar outfit- en shoplog posts. Dan vinden we het allemaal mooi, leuk en interessant dus ik vind niet dat je haar nu ineens kan gaan beschuldigen als je die artikelen gewoonlijk met plezier leest!

    Geloof je zelf dat ze niks zou bijdragen?

    Succes met het drukmaken, dit is gewoon de manier om een startbewijs te verkrijgen en deze regels heeft DFL nou eenmaal opgesteld.

  76. Evi
    juni 20, 2013 / 22:28

    Lieve Annemerel,

    Dit is volgens mij 1 van de eerste keren (zo niet de eerste keer) dat ik op je blog reageer, hoewel ik al een hele tijd met veel plezier mee lees. Het is een spijtig voorval, maar het is onvoorstelbaar hoe snel mensen meteen je hele leven(sstijl) veroordelen en hun gal over alles en nog wat lijken te moeten spuwen. Ik hoop dat je je dit niet al te zeer laat raken en dit het 10-jarig bestaan van je blog niet (al te veel) overschaduwt, want je bent een fantastische meid en ik kijk op naar je gedrevenheid. Verder wil ik nog even zeggen dat je nmm een erg mooie ‘clarification’-post hebt geplaatst.

  77. juni 20, 2013 / 22:39

    Ik vind dat je het netjes hebt uitgelegd en ik vind het super van je dat je je niet uit het veld laat slaan en toch doorgaat. Ik ben in elk geval gerust gesteld, keep up the good work Annemerel! :)

    • L.
      juni 22, 2013 / 08:58

      Wat een ontzettend schijnheilige reactie Lisanne, bah. Ik erger me al een tijdje aan jouw dubbelzinnige commentaren op meerdere blogs, maar vraag me ook af of je wel door hebt wat je zo nu en dan achterlaat. Ik zou als ik jou was eens iets beter nadenken voordat je iets post, dan heb je ook het risico niet meer dat mensen zich aan je ergeren.

      Om het bericht toch nog positief af te sluiten, want ik ben helemaal niet van de negatieve toon. Annemerel, ik vind het geweldig dat je de marathon gaat lopen. Ik hoop dat je door alle sponsoring uiteindelijk zelfs over het bedrag wat je moet behalen heen gaat, zodat er nog meer geld naar dit fantastische doel kan gaan. Trek je niks aan van de achterbakse en jaloerse reacties hier, je bent een topwijf!

  78. juni 20, 2013 / 22:47

    Oh jongens kom op… Annemerel laat ons dan wel haar fijne aankopjes en reisverslagen lezen, maar dat betekend niet dat we in haar portemonnee kijken!? Ik ben nog steeds van plan je te doneren, omdat ik je deze reis gun! Heel veel succes Annemerel!

  79. Jessie
    juni 20, 2013 / 23:00

    Zoooooo LISANNELEEFT, wat ben jíj schijnheilig! Hahaha. Ongekend!
    Verder: hulde aan Leslie! Je haalt me de woorden uit de mond.

  80. Nadine
    juni 20, 2013 / 23:04

    Annemerel, ook ik wil je graag een hart onder de riem steken. Ik heb eerder vandaag een reactie geplaatst waarin ik aangeef dat alle ophef voor mij uit 2 delen bestaat. Wat betreft het eerste gedeelte (de transparantie van goede doelen en organisaties als dance4life) vind ik het mooi dat je in je ‘clarification’ post een reactie hebt geplaatst van dance4life. Ikzelf ben geïnteresseerd naar meer openheid van de organisatie qua financien. De reactie “De constructie waar wij mee werken is dezelfde als waar andere goede doelen mee werken rondom dit soort grote marathons. Het is voor organisaties als de onze de enige manier om mensen voor ons te laten rennen” is naar mijn mening niet echt een argument. Proberen ze daadwerkelijk om alle kostenposten die niets met het goede doel te maken hebben zo laag mogelijk te houden? Als tweede gaf ik aan je communicatie rondom het onderwerp een tikkeltje naïef te vinden. Hier zou ik graag aan willen toevoegen dat je niet moet vergeten dat iedereen de dingen wel eens niet helemaal perfect aanpakt. Niks aan het handje, gewoon een mooi leermoment. Het lijkt erop dat een aantal mensen hier voor het gemak even vergeten dat hun imperfecties niet breeduit op het internet staan. Behandel anderen zoals je zelf behandeld wil worden. Ik denk dat niemand hier wil dat zijn/haar foutjes zo publiekelijk hard en fel afgestraft worden. En de discussie over je uitgavenpatroon… praten over andermans geld is echt not done, laat staan hierover oordelen.

  81. Marieke
    juni 20, 2013 / 23:04

    Annemerel, brush it off. :)

    Je hebt de commentaar uitgeschakeld maar wou je toch even een hart onder de riem steken.

    Je site wordt druk bezocht en goed gelezen. En niet voor niks.
    Top uitgelegd hoe het zit. Volgende onderwerp :)

  82. Lisa
    juni 20, 2013 / 23:32

    Ik kan me ontzettend goed voorstellen hoe rot je je nu voelt. Laat je niet uit het veld slaan en ga door met het goede werk. Zoals iemand al eerder zegt ben je al jaren aan het bloggen en dat werpt nu zijn vruchten af, waar je inderdaad leuke tripjes, e.d. aan overhoudt. Je hebt in een eerder post al gevraagd aan lezers voor tips om geld in te zamelen. Het lijkt me toch logisch dat je dan al met kleine projecten bezig bent. Sommige lezers zijn dan veel te ongeduldig om even af te wachten wat er gaat gebeuren. En waarschijnlijk heeft het grootste deel nog nooit iets voor een goed doel gedaan.

    Nogmaals Annemerel, ik lees je blog met heel veel plezier en wens je heel veel succes in de aanloop naar de marathon!

  83. Rianne
    juni 20, 2013 / 23:40

    Pff wat een vals geroddel hier allemaal zeg!
    En wat heb je het mooi verwoord in je andere blog. Ik ga zeker nog doneren, want je doet het voor een goed doel!
    En dat sommige meiden zich hier druk maken over je aankopen en vakanties moet je lekker naast je neer leggen.
    Ik doe zelf ook regelmaat een dure aankoop en ga ook nog regelmatig met m’n ouders mee op vakantie en ben ook 24.

    Keep your head up, Annemerel!

  84. Annesophie
    juni 20, 2013 / 23:55

    Ook ik was(een beetje) teleurgesteld. Om geld te geven om jou een reisje te laten maken vind ik nou iets te ver gaan.

    Echter, Ik vind je uitleg wel heel goed en ik vind het ook erg rot voor je dat je alle shit over je heen hebt gekregen.. Maar hopelijk snap je de verontwaardiging en teleurstelling van ons wel, omdat we het gewoon niet wisten. (Frustratie over onze eigen naïviteit Mss?) Ik gun het je nog steeds heel erg, en zal geen bezoekje minder hierdoor aan je website brengen.

    Zie het ook als iets positiefs. Negatieve aandacht is ook aandacht. Je was zelfs even topic bij het gesprek tussen mij en m’n buurvrouw die kwam kletsen. Je maakt veel los. Maar dat betekend ook dat wij allemaal al jaren je blog lezen. Ook al snap ik dat je dat nu nog niet ziet.

    Ik kan en wil mijn vorige reactie niet verwijderen. Echter hoop ik dat je nu alweer aan het lekkere eten zit, onder te leven op twee banaantjes :) (alhoewel, met dit weer?)

  85. Gina
    juni 20, 2013 / 23:55

    Jeetje wat een bak voorbarige schijt onder één artikeltje zeg, jullie moeten je echt diep schamen. Annemerel werkt voor haar geld,
    en het is haar goed recht om zelf te bepalen waar ze dat aan uitgeeft en dat sommigen minder te besteden heben dan haar kan goed zijn, maar niemand wordt toch gedwongen tot een donatie? Daarbij heeft ze meerdere malen aangegeven dat ze zelf ook een deel inlegt. Hoe groot dat deel is gaat jullie geen fuck aan en kom op, is 5000 euro inzamelen waarvan veel voor een goed doel niet al genoeg inpanning?! Ik zie het jullie nog niet zo 1 2 3 doen. En in november wel met smart al haar ongetwijfeld fabuleuze NYC avonturen lezen en slijmen bij winacties. Hypocrietelingen. Ik vind ook dat jullie degene zijn die hier lering uit moeten trekken en niet alleen Annemerel, wantje kunt zelf ook even research doen naar waar je precies geld aan uitgeeft.

    Goed, tot zover mijn tirade, Annemerel ik hoop dat je je hier niet door uit het veld laat slaan en ik vind het heel moedig dat je zo openhartig verantwoording aflegt. Wat mij betreft is dat nergens voor nodig. Heel veel succes! En mijn bijdrage zal ik van het weekend leveren.

  86. Annesophie
    juni 20, 2013 / 23:56

    En o ja, ik denk erover om te doneren. Na alles..

  87. juni 21, 2013 / 07:15

    De verhouding was mij ook niet helemaal duidelijk. 2500 euro voor ticket en verblijf is veel! Maar snap dat je dat niet zelf in een keer kunt betalen. Je hebt het in ieder geval niet zo bedoeld. Ik denk dat het de sympathie van je lezers zal wekken als je een groot deel alsnog zelf zal doneren. Maar je mag me ook meenemen naar NY ;-)

    Xx

  88. juni 21, 2013 / 08:10

    Wat een drama zeg, haha!

    Ik gun het je allemaal van harte hoor, want dat parcours klinkt ZWAAR! Maar wel ontzettend gaaf ook. Hopelijk kan ik het je ooit nadoen :)

  89. juni 21, 2013 / 08:57

    Ik ken Annemerel inmiddels heel goed, als collega maar ook als vriendin. Kan niet geloven dat jullie, degenen die jaren naar haar spullen, vakantie-avonturen en winacties uitkijken, dat nu tegen haar gebruiken.

    Annemerel werkt echt hard, zowel als freelancer als voor haar blog. Ze heeft met mij al gezeten om allerlei dingen voor jullie terug te doen voor de donaties en dit verdient ze echt absoluut niet.

    Gelukkig zijn er heel veel meiden die positief naar je kijken A! Ben onwijs trots op je xx

  90. Anne
    juni 21, 2013 / 09:04

    Lieve Annemerel,

    Ik ben het eens met the self help hipster. Wat een gezeik hier zeg. Ik snap dat mensen verward zijn, maar dit…
    Lieve meid, ook ik volg je blog al enorm lang. Dit gaat daar geen verandering in brengen. Je bent een mens, en een mens maakt vergissingen. Ik weet zeker dat dit allemaal niet je bedoeling was en je kunt alsnog op mijn donatie rekenen! Gewoon, omdat ik het je van harte gun! Ik wist ook niets over dit soort sponsorlopen, maar met een beetje logisch nadenken wist ik wel dat alles in de 5000 euro inbegrepen zat. Mensen genieten van het gevoel dat ze krijgen wanneer ze zich met zijn allen op één persoon storten. Als een of twee mensen dit commentaar op nette wijze geleverd hadden was het waarschijnlijk net zo duidelijk geweest, maar wel wat minder “traumatisch”. Maar sommige mensen vinden het heerlijk om je nog even honderd keer een trap na te geven, en dan zo hard mogelijk. Vooral op het internet is dat lekker makkelijk. Laat je niet klein krijgen hierdoor! En dat gedoe over je aankopen slaat ook nergens op. Ik zie genoeg “arme studenten” die het in de zomer ineens drie maanden in Indonesië zitten, vervolgens nog wat tripjes tussendoor maken om het jaar daarop naar een ander ver oord te gaan. Dat vind ik pas gek… Jij werkt keihard, hebt misschien hier en daat wat geluk (en je bent gek als je daar niet lekker van geniet) en ik vind je tof, dus wat mij betreft verdien je een onbezorgde marathon in NYC, zonder dit overdreven gezeur.

  91. juni 21, 2013 / 09:08

    Al deze comments bewijzen wel weer waarom vrouwen “the weaker sex” worden genoemd, zodra het kan halen we elkaar het liefst zo snel mogelijk onderuit en vooral als het lekker anoniem kan.. Wat ik vooral het lelijkste vind, is dat iedereen maar van alles aanneemt: je moet vast wel een rijk vriendje hebben, je ouders betalen alles voor je, alles krijg je gratis voor je blog, etc. Maar het is lekker JOUW blog en jij beslist wat er op gaat. Tuurlijk laat je vaak designer producten zien, maar daar tegenover staat wel dat je bijvoorbeeld nooit heel duur gaat eten en niet echt naar feestjes of concerten gaat. Iedereen heeft het gelijk over een “luxe” leven, maar volgens mij (en dat is juist goed!) heb je een hartstikke normaal leven maar hou je wel veel van kopen, but which girl doesn’t?! En dat het “raar” is om met je ouders op vakantie te gaan?! Lekker laten lullen, als jij een goede relatie met je ouders hebt en het leuk vindt om tijd met ze te besteden moet je dat vooral lekker blijven doen!!

    Ik vind dat t.o.v. alle “echte” fashionblogs, Annemerel’s blog hartstikke meevalt qua consumerism, het is niet alsof je een nieuwe garderobe aanschaft per week, wat ik toch wel op fashionblogs zie gebeuren… Maar helaas worden wij meiden toch snel jaloers als iemand anders iets mooi heeft wat we zelf niet hebben. Maar als je vindt dat Annemerel teveel koopt, dan begrijp ik toch niet helemaal waarom je haar blog volgt? Dan kan je beter een goed boek lezen..

    Annemerel, hopelijk gaan al deze negatieve reacties niet overschaduwen waar het voor jou altijd om is gegaan: een startbewijs voor de marathon. Ik vind het top dat je dit samen doet met een goed doel en hopelijk lukt het je nog steeds om je doel te bereiken. Je hebt inderdaad een foutje gemaakt in je communicatie, maar ik kan me ook voorstellen dat als je zo enthousiast ergens over bent, dat zoiets (als het voor jezelf in ieder geval “common knowledge” is) er even tussendoor glipt. Dikke pluim dat je dit toch hebt recht gezet, al vond ik de vergelijking met de iPhone, iPad, MacBook wel heeel erg onhandig gekozen..

    • juni 21, 2013 / 09:11

      Overigens wil ik niemand beledigen (mocht iemand anders dan Annemerel) met de term “the weaker sex”, haha die mannen kunnen we allemaal wel aan! Maar mannen zijn tenminste niet gelijk zo kattig naar elkaar…

    • juni 21, 2013 / 13:54

      @janet
      Inderdaad zeg. Ongelooflijk hoe gemeen vrouwen/meisjes kunnen zijn.

  92. Jessica
    juni 21, 2013 / 10:19

    Ik heb echt met verbazing alle reacties gelezen, wat een bak shit wordt er uitgestort terwijl er nogmaal gesproken wordt gesmikkeld van alle leuke blogs die Annemerel schrijft. Als je goed had gelezen en een beetje nadenkt, is het niet meer dan logisch dat een deel van het sponsorgeld wordt gebruikt voor de reis en ik weet ook dat Annemerel heel hard werkt en haar best doet om haar deel zelf in te leggen. Ik kijk dan ook uit naar alle leuke initiatieven die gaan komen! You can do it girl, en niks aantrekken van alle negativiteit!

  93. juni 21, 2013 / 10:42

    Lieve Annemerel, ik heb niks met hardlopen maar vind het wel supergaaf dat je gaat en het gewoon doet. Laat al die mensen die over jouw uitgave patroon oordelen lekker wezen. Ik ken je een beetje en volg je al jaren, geen haar op mijn hoofd die denkt dat je dit met opzet niet duidelijker hebt beschreven.

    Ik vind het erg logisch dat een goed doel sponsorgeld uitgeeft aan verblijf, dat gebeurt in US altijd. Daarnaast is NY zelfs in een mini-appartementje voor 7 dagen schreeuwend duur, dus snap ik dat de organisatie daar een groot bedrag voor rekent.

    Gogogogogogogo Annemerel!

  94. katia
    juni 21, 2013 / 11:15

    Ben altijd een stille meelezer geweest. En zelfs na je excuses blog vind ik het nog echt niet te begrijpen. Door deze situaties gaan mensen niet meer aan het goede doel schenken, en ik kan het ze niet kwalijk nemen. Lijkt me wel lekker een reisje new york voor jezelf laten sponsoren, was er zelf niet eens opgekomen dat in die 5000 euro 2500 euro voor jou zou zijn.

    • juni 21, 2013 / 16:51

      @Katia: zeg dance4Life bepaalt die voorwaarden altijd nog he? Niet Annemerel. Dus dat door Annemerel mensen niet meer aan een goed doel schenken is een beetje krom om te zeggen. Bovendien is het helaas zo dat bij veel goede doelen een groot deel van het geld aan de strijkstok blijft hangen, maar dat als reden zien om niets te geven? Lekker makkelijk. Bovendien is 2500 euro naar het goede doel, beter dan geen geld naar het goede doel.

      En als je dit allemaal zo erg vindt kun je Annemerel misschien dankbaar zijn dat het op deze manier voor veel mensen duidelijk is dat niet altijd al het geld bij het goede doel terecht komt. Ook weer een stukje awareness gecreëerd.

      Mensen die nu geven, weten waar ze aan toe zijn. En ik ga dan ook met een gerust hart 25 euro doneren. 2,50 voor ieder jaar dat ik al met heel veel plezier Annemerel’s blog lees. Dat zij daar dan met plezier van de marathon kan gaan lopen? Heel fijn!

  95. Lisette
    juni 21, 2013 / 11:31

    Lieve Annemerel,

    Ik word echt boos van al die negatieve reacties! Ik vind het super leuk om je blog te lezen, je hoeft absoluut niet je uitgaven aan iemand te verantwoorden, dat staat hier compleet los van. Trek je er alsjeblieft niks van aan, ik vind het echt super wat je allemaal doet en ik ga NU geld doneren :)

    En ik wil nog aan alle zeurpieten vragen: heb jij wel eens zo’n smak geld binnen gehaald voor een goed doel? Nee? Nou dan!

  96. Gina
    juni 21, 2013 / 11:31

    Teeeenenkrommend dit. Het is geen reisje naar New York, ze gaat een hele zware MARATHON rennen Katia. Ze zal een jetlag hebben en de dagen erna is ze kapot van het rennen dus zoveel tijd blijft er niet over, ik spreek uit ervaring. En 2500 euro is veel, maar écht nietvoor een (mid)week(?) naar New York tijdens de drukste dagen van het jaar. Voor een retour ben je rond 3 november zo 1800 ekkies kwijt om nog niet te spreken over de accomodatie. Als je 42 km rent wil je niet op een luchtbed slapen.

    • Renske
      juni 21, 2013 / 12:51

      Ik ben het ZO met jou eens! Lekker makkelijk om vanuit je luie stoel een hoop commentaar te leveren en zelfs niks te doen. Ik ben benieuwd hoeveel procent van alle deze negatieve mensen dat ook in real life tegen Annemerel zouden zeggen op deze manier. Je kunt je teleurstelling ook op een nette manier laten merken en als je denkt dat Annemerel dit met opzet heeft gedaan, zegt dat misschien meer iets over jezelf….
      Annemerel, je bent goed bezig! Je hebt een fout gemaakt, maar dat is menselijk en kan gebeuren. Je hebt duidelijk uitleg gegeven en inderdaad, ten tijde van de marathon betaal je echt niet 500 euro voor een retourtje New York. Zo wel, dan hoor ik het graag en ga ik ook. ;-)

  97. Aukje
    juni 21, 2013 / 11:44

    Wooow ik had nog niet gelezen dat het er zo heftig aan toe ging hier. Annemerel, trek je er alsjeblieft niet teveel van aan want dit is zeker het laatste wat jij verdiend! Ik kan me heel boos maken om al die meiden die dagelijks je blog lezen, het hele jaar door, met Kerst, in je vakantie, als je ziek bent, en dat zij nu roepen dat je niet hard werkt en verwend bent. We kopen allemaal Elles en Vogues en weet ik wat voor tijdschriften en jouw blog is elke dag gratis en nieuw en veel leuker dan dat. Een paar euro als donatie voor jou goeie werk én voor Dance4Life kunnen de meeste meiden dan ook vast missen (no offense natuurlijk voor de meiden die dat echt niet kunnen).

    Ik heb gedoneerd en zodra ik nog iets ‘over’ heb doe ik dat nog een keer want ik sta helemaal achter je. Ik vind het onwijs gaaf voor je dat je naar NY gaat en als je daar Dance4Life ook nog eens heel erg mee kan helpen dan vind ik dat helemaal fantastisch. Natuurlijk had je communicatie handiger gekund. Maar met een beetje logisch verstand lijkt het me logisch dat van dat geld óók jouw vlucht etc. betaald moeten worden. Nogmaals: dit heb je echt niet verdiend dus ik hoop dat je je gauw weer iets beter voelt. Ik blijf lekker van je blog genieten en van alle leuke acties (ARMBANDJES!) die eraan zitten te komen. Heel erg veel succes met sponsorgeld ophalen en trainen. Ik kan niet wachten tot je NY-posts.

  98. Esmee
    juni 21, 2013 / 11:52

    Veel succes met het behalen van je doel!!

    Probeer je niet te veel te laten leiden door alle negatieve comments, iedereen maakt wel ns een foutje dat kan gebeuren!!

    Zet m op!!

  99. Felicia
    juni 21, 2013 / 11:57

    Ik denk dat vele van de reacties toch met jaloezie heeft te maken. Dance4life is ook een organisatie en zij hebben het bedrag vastgesteld voor de reis, jij niet. 2500 naar het doel en 2500 naar de reis/verblijfkosten en organisatiekosten is te doen. Heel veel goede doelen in Nederland gebruiken ook een enorm bedrag van hun geld voor reclame en de organisatie zelf om het goede doel in stand te houden. Dit is niet jouw schuld Anne-merel! Je gaat een marathon rennen, hou je daarmee bezig en niet met al deze reacties. Het is erg jammer dat mensen afreageren tegen jou terwijl ze dit naar dance4life hadden moeten sturen als ze de constructie echt niet vinden kunnen.

    Succes met het hardlopen en positief blijven (negativiteit op je blog heb ik niet vaak eerder gezien behalve een enkele trol). De volgende keer zet je deze informatie vanaf het begin af aan al bij het artikel en dan is hopelijk ook de sfeer wat beter op de site. Everything happens for a reason! Ook deze enorme bak met stront. Je gaat een ma…ra…thon rennen. Alleen voor dat feit alleen verdien je al het geld en ook omdat de wchokjes bij de NY marathon echt te RANZIG voor woorden zijn. You can do it! Als er een bootcamp wordt gegeven in het vondelpark kom ik misschien wel langs als het in mijn trainingsschema past.

  100. Mirte
    juni 21, 2013 / 12:48

    Annemerel, mijn donatie komt binnenkort naar je toe! Ik volg je al zo ontzettend lang en ik weet hoe graag je deze run wilt rennen. Ik gun je het rennen van deze fantastische race en daarbij wil ik je met mijn komende donatie ontzettend bedanken voor alle fijne stukjes de afgelopen jaren! Ik bewonder je harde werken, elke dag een nieuw stukje op je site is niet niks en ik vind het heerlijk om elke dag wat te lezen van jouw hand! keep up the good work en ga ervoor tijdens de marathon!!

  101. Renske
    juni 21, 2013 / 12:52

    (Mijn reactie was op die van Gina, is niet helemaal duidelijk)

  102. Stefanie
    juni 21, 2013 / 13:18

    Annemerel, ik volg je blog ook al een tijdje, maar ook ik heb hier mijn bedenkingen bij, zelfs na je excuses hier op je blog. Ik heb je uitleg op JustGiving nog eens herlezen, en ook daar stel je duidelijk dat je basically niet anders kon dan je aansluiten bij een goed doel om überhaupt mee te kunnen doen, doordat de startbewijzen zo moeilijk te verkrijgen zijn.
    Stel nu dat je wel aan een startbewijs was geraakt, zou je dan ook je reis door je lezers hebben laten betalen? Nu komt het op mij over alsof het je eigenlijk best goed uitkomt, dat je sponsors moet zoeken voor Dance4Life… Sorry… Ik vind het ook niet kunnen.
    Ik vind het pure onzin dat er verwezen wordt naar je shopping- en reisgedrag, daar heeft niemand zaken mee. En ik gun het je ook wel, die reis naar NY, maar ik vind het oprecht jammer dat je het zo hebt aangepakt.
    Ik ga ervan uit dat het met het geld wel in orde komt, maar ik ga geen bijdrage leveren. Als je daar 4 dagen bent dan veronderstel ik dat daar ook geshopt zal worden, en ik wil niet met het gevoel achterblijven dat dat dankzij je sponsors nog kan.

  103. Julia
    juni 21, 2013 / 13:22

    Beide kanten schieten door. De negatieve reacties meteen wegschuiven, omdat je Annemerel zo lief vind (waar ik mij ook zeker in herken) is niet goed noch verstandig. Kennelijk komt het vaak over alsof er sprake is van een abnormaal verwende levensstijl. Die associatie ligt er dan gewoon al langer en komt er nu uit. Niet prettig, maar ik vind dat er in een dergelijk geval zeker even zelfreflectie moet plaatsvinden. Natuurlijk ben je het niet met al deze meiden eens, maar misschien kun je je afvragen waar dit allemaal door komt. Het ontstaat niet als vanzelf, dus er zijn kennelijk redenen. Het is te makkelijk om alles op jaloezie af te schuiven. Ik leef zelf ook een aardig onderhouden (ofwel “verwend”) leven, maar ook bij mij was er toch wel soms de gedachte van jeetje, ze is wel een beetje te materialistisch en gericht op consumeren, ze lijkt het allemaal maar dood normaal te vinden die reisjes etc. Bovendien lijkt het soms alsof je abnormale zeeën van tijd hebt (boeken lezen, series volgen, who’s got the time?) en dit versterkt “het beeld” naar mijn mening. Ook bij andere lezeressen die ik ken, die je blog ook geweldig vinden, heerste dit gevoel af en toe. Het is sowieso te zwart en wit om te stellen dat omdat je de blog leest, je geen kritiek mag hebben op de inhoud. Hypocriet? Absoluut niet. Er moet altijd ruimte zijn voor kritiek, ongeacht of je iets in het algemeen amuserend vindt. Wat ik eigenlijk wil zeggen, is dat je dit negatieve in iets positiefs kunt omzetten, een soort persoonlijk inzicht. Dit is hoe je over komt bij velen. Die zelfkennis is ook wat waard. Verder wens ik je super veel succes met de marathon natuurlijk, het blijft een mythische afstand en een fantastische prestatie!

    • Renske
      juni 21, 2013 / 15:40

      Julia, ik vind dat jij het goed verwoordt hebt! Ik denk (of ik verwacht) dat Annemerel zeker wel iets met alle reacties en commentaren gaat doen. Iedereen mag hier natuurlijk zijn mening over hebben, maar die manier waarop die hier af en toe geuit werd, is niet wat Annemerel verdient. Dat je het met bepaalde dingen niet eens bent, is niet meer dan normaal. Zoals jij het brengt, kan Annemerel het gebruiken als feedback en er iets van leren. Sommige anderen leken er op uit om alleen maar kritiek te leveren (zoals zeggen dat ze dit met opzet heeft gedaan) en soms haast Annemerel de grond in te stampen. Geloven jullie nu werkelijk waar dat ze dit allemaal heeft gedaan om hier zelf alleen maar beter van te worden of minder geld aan kwijt te zijn? Misschien komt dit doordat het allemaal een beetje last-minute is gegaan, maar ik geloof niet dat ze ‘het goede doel’ gebruikt als excuus om naar New York te kunnen. Misschien wel om op deze manier een startbewijs te krijgen, dat zou kunnen, maar dat vind ik geen schande, want er gaat nog steeds een groot deel naar het goede doel en Annemerel zet zich daar wel voor 100% voor in.
      De èèn is heel minimalistisch ingesteld, de ander juist materialistisch en weer iemand anders zit daar juist tussen in. Of dat nou een keuze is of noodgedwongen, zo gaat dat nu eenmaal. Allemaal prima, zolang we elkaar maar met respect behandelen en goed onderbouwde commentaren geven toch?

  104. juni 21, 2013 / 16:53

    @Katia: zeg dance4Life bepaalt die voorwaarden altijd nog he? Niet Annemerel. Dus dat door Annemerel mensen niet meer aan een goed doel schenken is een beetje krom om te zeggen. Bovendien is het helaas zo dat bij veel goede doelen een groot deel van het geld aan de strijkstok blijft hangen, maar dat als reden zien om niets te geven? Lekker makkelijk. Bovendien is 2500 euro naar het goede doel, beter dan geen geld naar het goede doel.

    En als je dit allemaal zo erg vindt kun je Annemerel misschien dankbaar zijn dat het op deze manier voor veel mensen duidelijk is dat niet altijd al het geld bij het goede doel terecht komt. Ook weer een stukje awareness gecreëerd.

    Mensen die nu geven, weten waar ze aan toe zijn. En ik ga dan ook met een gerust hart 25 euro doneren. 2,50 voor ieder jaar dat ik al met heel veel plezier Annemerel’s blog lees. Dat zij daar dan met plezier van de marathon kan gaan lopen? Heel fijn!

  105. juni 21, 2013 / 17:20

    Oh en @Lisanneleeft: als jij nou voor iedere keer dat je als eerste een comment onder een blog achterliet een euro doneert dan is het sponsorbedrag al binnen!

  106. Esmee
    juni 21, 2013 / 17:32

    Achter al deze comments zit denk ik vooral een hoop opgekropte frustratie, die jij nu allemaal over je heen krijgt. En dat is niet leuk, en lijkt me enorm pijnlijk. Helemaal omdat ik geloof dat je dit nooit hebt gedaan met de bedoeling iemand te belazeren. Ik denk zeker dat je dit vanaf het begin anders had kunnen doen, maar ik kan me ook voorstellen dat je in je enthousiasme het vergeten bent uit te leggen. Zeker als het bij jou al bekende informatie was.
    Niemand kan beoordelen hoe jouw financiën in elkaar zitten, of hoe ze zouden moeten zitten. Ik denk wel dat het niet meer dan redelijk zou zijn als jij zelf een (groot) deel van de 2500 euro aan ‘jouw kosten’ zou betalen, maar je gaf zelf al aan dat je zelf een groot bedrag aan sponsorgeld zou betalen.
    Bovenal wil ik je heel erg veel succes en plezier wensen! New York is een heerlijke stad, waar ik de afgelopen 10 maanden heb mogen wonen :D, en ik weet zeker dat het een prachtige ervaring zal worden. En dat je dat ook nog kunt combineren met een goed doel is helemaal geweldig.
    Zet ‘m op Annemerel!

  107. Hanna
    juni 21, 2013 / 19:05

    Iedereen kan een vergissing maken, dus dat Annemerel vergeten is te communiceren dat er €2500 aan haar droom word uitgegeven HIV/Aids bestrijding, is allemaal nog te vergeven. Al is het wel heel erg kwalijk om dit te vergeten.

    Los daarvan, vind ik het met name kwalijk dat Annemerel (nog steeds!) niet aangeeft hoeveel zij van plan is zelf te doneren. Het zou niet meer dan normaal zijn dat zij de eerste €2500 zelf betaalt, en Annemerel, hier ben je nu nog steeds onduidelijk over, over het bedrag dat JIJ nu gaat doneren.

  108. Tiffany
    juni 21, 2013 / 21:43

    Hey Annemerel,

    ten eerste vind ik het heel goed dat je het hele gebeuren even goed hebt uitgelegd.
    Voor mij persoonlijk maakt het me niks uit wat en hoeveel jij uitgeeft aan persoonlijke dingen en als ik jou was zou ik je daar niks van aantrekken. Als ik met hard werken veel geld verdien, dan wil ik dat ook lekker op mijn manier uitgeven!
    Het lijkt mij meer dan logisch om jou te sponsoren. Wij sponsoren niet een vakantie voor jou. Wij sponsoren jou, zodat jij OOK nog eens een flink bedrag voor D4L kan ophalen. Dankzij onze donaties krijg jij de mogelijkheid om dat bedrag op te halen voor D4L! Het lijkt me meer dan logisch dat je ticket en verblijf daar ook bij horen.
    Laat je alsjeblieft niet gek maken door bepaalde meiden hier, je gaat notabene een marathon van meer dan 40 km lopen! Je hebt wel andere dingen aan je hoofd!

    Hopelijk kun je nog genieten van je komende vakantie en succes met het trainen voor NY !:) Mijn donatie heb je!

    Groetjes

  109. Cami
    juni 22, 2013 / 11:33

    Annemerel,

    Voor 2149,00 heb je via runners word een reis inclusief startbewijs …

  110. Eva
    juni 22, 2013 / 13:01

    Ik denk dat deze kwestie gewoon goed laat zien hoe jij in het leven staat. Voor mij allemaal prima en zeer vermakelijk om te lezen, totdat jij lezers vraagt om jouw HELE reis te betalen. Dat gaat er bij mij niet in. Ik weet dat je al genoeg over je heen hebt gekregen, maar het is ook allemaal zo ongelukkig verwoord in de verklaring dat het voor mij alleen nog maar onvolwassener over komt..

  111. Anouk
    juni 22, 2013 / 13:18

    Voor de ophef begon was ik van plan om zodra mijn stufi gestort word het minimumbedrag over te maken om een beetje te steunen. Nu ben ik van plan om meer over te maken, om je een hart onder de riem te steken!

  112. juni 22, 2013 / 16:26

    @Lisanneleeft Ik volg je blog al een tijdje met veel plezier, maar ik vind dat je hier wel erg schijnheilig bezig bent.

    En Annemerel, ik ben nog steeds van plan om te doneren hoor! :) Ongeacht dit misverstand.

  113. juni 22, 2013 / 18:06

    Hey Annemerel en lezers,

    Ik lees eigenlijk nooit de comments bij artikelen, maar omdat er zo naar verwezen werd dacht ik; ik ga toch eens kijken wat hier dan allemaal staat. Ik zie vooral twee uitersten, mensen die Annemerel bijna van kant maken en mensen die haar de hemel in prijzen. Allebei wat overdreven lijkt me :).

    Hoe dan ook, ik heb al een aantal dagen terug geld gedoneerd. Niet omdat ik vind dat Annemerel nou per se een reisje moet maken naar waar dan ook of moet rennen voor wat dan ook, maar omdat ik al járen haar blog met veel plezier lees, en ik nu eens iets voor haar terug kan doen.
    Als je geld uitgeeft aan een tijdschrift in een winkel, betaal je ook geld voor de mooie reisjes waar ze de fotoshoots maken, voor modellen waarop gemakeupt wordt en voor de designertassen van de editors. Hier op Annemerel.com staat alles gratis en voor niets.
    Ik krijg er hier zelfs nog iets extra’s voor terug ook, mooie blogposts over New York en goede inspiratie om zelf mijn Nikes weer aan te trekken.

    Dus Annemerel, bedankt!

  114. Claudia
    juni 27, 2013 / 17:44

    Tijdens het lezen van de eerste paar reacties begreep ik het wel. Maar jéétje wat kunnen meiden bitches zijn. Sommige meiden hebben wel heel veel opgekropte frustraties. Gemeen dat ze het uitkuren op Annemerel. Tijd voor een bezoekje aan de psycholoog.

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit van plan was om te doneren, ik leef nu van een lening van IB, die ik dus straks helemaal moet terugbetalen, dus ik zie mezelf niet in de positie om iemand te sponsoren die, inderdaad, altijd dure spullen laat zien. Maar dus in de eerste plaats vanwege mijn eigen financiële situatie.

    Maar wat hier gebeurt…… Ik vind het triest dat mensen zúlke reacties durven te posten. Ze moeten zich eens even bedenken hoe ze zich zelf zouden voelen als ze dit over zich heen kregen.

    Annemerel, ik begrijp helemaal dat je met migraine in bed lag. Ik trek onrechtvaardigheid zelf heel slecht, ik kan er ook ziek van worden en dan kan ik wel janken.

    Ik hoop voor je dat je je hier overheen kunt zetten, en het 10-jarige bestaan fijn kunt vieren. Blijf plezier houden in het bloggen en zoals iemand al zei “hoge bomen vangen veel wind”. Je bent niet voor niets zo ver gekomen als blogger.